Follow this blog with bloglovin

Follow FashionOrgy

tirsdag den 8. maj 2012

Nyopstartede brands & Grime

"En Fancy Overskrift"


To af 2010/2011/2012 mest diarré-fremkaldende, knoknyttende, hovedhamrende og irritationsfremprovokerende fænomener, som især i 2011 har haft deres storhedstid.
Det er sindsygt som enhver 15-19-årig dreng med en snapback, en stemme der ikke er gået i overgang og internet, kan starte sit eget "brand". Så laver de en fin lille serie snapbacks og t-shirts med små dårligttegnede prints på, som de så kan sælge til overpriser, til præpubertære piger og drenge og deres hær af fashioncut-bærende kloner som marcherer og ned ad Strøget i jagt efter det nyeste fra G-Star.
Endnu værre er den bølge af såkaldt "grime" som er eksploderet i Danmark. De såkaldte lyddrenge tropper op i deres slidte (indsæt stereotypisk beskrivelse af "fashiontøj" her) kluns med absolut ingen musikalsk sans, og så fyrer de op for halvkvalte grin og rim, som mest af alt lyder som en dårlig efterligning af Bobby Olsen fra Hammel på helium. Med en forstand på musik, som er længere ude end Jørn Ege på svampe og så tekst- og meningsmæssigt svagt indhold, at de må starte deres egne pladeselskaber for at kunne udgive deres musik andre steder end på Youtube.




DDD



2 kommentarer:

  1. Det skulle vel aldrig være drengene fra Rend Os (Randers) I hentyder til?

    http://www.youtube.com/watch?v=32T5po15yD8

    SvarSlet
    Svar
    1. Kendte ikke de drenge på forhånd, men kan se at de passer fint til under beskrivelsen, så de må da godt være med.

      DDD

      Slet